Notatka z warsztatów w dniu 4 marca 2025 r.
Szkoła przy ul. Morelowskiego
W warsztatach udział wzięli mieszkańcy, przedstawiciele Urzędu Miasta oraz Rady Osiedla Oporów. Prace odbywały się w trzech grupach, a wynikiem ich działań są następujące wnioski:
- Mini Czeska
- Przebudowa MAW: priorytetem jest przedłużenie ul. Kwiatkowskiego przed rozpoczęciem inwestycji na skrzyżowaniu (negocjacje z deweloperami, przyspieszenie, aneksowanie umów), aby uniknąć paraliżu komunikacyjnego.
- Plan ogólny: w maju-czerwcu na BIP-ie będzie dostępny pierwszy draft planu. Postulowane zgłoszenie przez Radę Osiedla Oporów pasa infrastruktury pomiędzy ul. Krzemieniecką a ul. Klecińską jako rezerwy dla ewentualnego przyszłego połączenia Mini Czeskiej tunelem i estakadą.
- Ruch rowerowy: konieczność znalezienia rozwiązania minimalizującego kolizje na połączeniu Mini Czeskiej z ul. Krzemieniecką w kontekście trasy rowerowej wzdłuż rzeki Ślęza (problemem są niskie prześwity pod mostami i brak przejścia dla pieszych i rowerzystów).
- Skrzyżowanie MAW
- Zastosowanie pełnego ITS i MKT.
- Wprowadzenie czteropasmowej drogi (Wiejska) między dwoma skrzyżowaniami.
- Likwidacja ścieżki rowerowej przy ul. Mokronoskiej (od ul. Kwiatkowskiego do skrzyżowania) i pozostawienie miejsc parkingowych.
- Wprowadzenie pasa ulgi od ul. Awicenny do Mokronoskiej oraz pasa łączenia od pasa ulgi do Mokronoskiej.
- Na skrzyżowaniu z ul. Kwiatkowskiego: połączenie ścieżek rowerowych oraz dodatkowy długi prawoskręt z ul. Mokronoskiej do ul. Kwiatkowskiego (od strony autostrady).
- Ustalenia mieszkańców Oporowa i Kleciny dot. ul. Jutrzenki
- Status ulicy: utrzymanie jako strefy zamieszkania, ciąg pieszo-jezdny.
- Bezpieczeństwo i monitoring:
- Brak zgody na usługi i handel na całej długości ul. Jutrzenki.
- Punkty Monitoringu Miejskiego (kamery) na skrzyżowaniu ul. Jutrzenki z al. Piastów oraz na rogu Feichta i Jutrzenki.
- Radar na wysepce przy ul. Jutrzenki 71 w kierunku Buraczanej oraz na wysokości Feichta w kierunku al. Piastów.
- Lustra drogowe przy wyjeździe z posiadłości 80a oraz na wysokości ul. Łanowej.
- Organizacja ruchu i infrastruktura:
- Ograniczenie prędkości do 20 km/h (znaki poziome).
- Przebudowa progów zwalniających: podwyższenie progu przy posesji 75, zamiana szykany na wysoki/szeroki próg zwalniający przy posesji 85, podwyższenie skrzyżowania Jutrzenki/Wysłoucha/Dożynkowej.
- Dołożenie progów zwalniających między ul. Wysłoucha a łącznikiem Klecina (Kupiecka).
- Słupki zamykające ulice dla pojazdów na granicy łącznika Kleciny (działki 32/11 i 37/9).
- Chodnik od ul. Suskiego do łącznika Klecina (Kupiecka) wraz ze słupkami ograniczającymi parkowanie.
- Zachowanie pasa zieleni pod linią wysokiego napięcia z funkcjami rekreacyjnymi (trasa piesza, rowerowa, place zabaw).
- Ciąg pieszo-rowerowy od działki nr 37/2 w stronę ul. Buraczanej.
- Oczekiwanie na realizację ścieżek pieszo-rowerowych na wałach Ślęzy (od mostu w ul. Krzemienieckiej do mostu Klecińskiego).
- Uporządkowanie powiązania ul. Harcerskiej w ciągu ul. Turystycznej do Lasku Oporowskiego.
- W ramach przebudowy mostu Oporowskiego w ul. Solskiego dodanie przejazdu i przejścia rowerowego pod mostem dla bezkolizyjnego przekroczenia ul. Solskiego wzdłuż rzeki Ślęzy.
Notatka z Warsztatów OK Oporów-Klecina
- 12 marca 2025
- Opublikowane przez: Rada Osiedla Oporów
- Kategoria: Aktualności, Strona Główna
Brak komentarzy

Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.